Subject: FW: Tuudi raba, Tuudi-Risti tee 16178
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Cc: "Marek Lind" <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Apr 2025 14:02:41 +0300

Tere,
palun registreerida mulle täitmiseks.

Parimat,

Tiit

From: Marek Lind <[email-masked]>
Sent: Monday, April 7, 2025 12:08 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: FW: Tuudi raba, Tuudi-Risti tee 16178

Tere, Tiit.

See peaks pigem olema tehnovõrkude teema või vähemalt peaks ¾ seisukohast 
tulema teilt. Olen sellel teel mitu korda sõitnud ja kahtlen väga muldkeha 
sisse millegi rajamises. Tuhu soo edelanurk on konkreetselt madal- või 
siirdesoo (vesi on sageli peal) ja ma ei usu, et oleme selle muldkeha alt 
kogu turba väljutanud.

Parimat

Marek

From: Kristo Kaasik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 7, 2025 11:27 AM
To: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Mairika Kõlvart <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Kristiina Nauts 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Tuudi raba, Tuudi-Risti tee 16178

Tere Marek!

Loodan, et pöördun Transpordiametis õige inimese poole. Juhul kui ei 
pöördunud, siis ole hea suuna mu kiri õige kontaktini.

Oleme arendamas tuuleparki Lääneranda. Antud tuulepargi kohaliku 
omavalitsuse eriplaneering on vastu võetud (läbinud mõlemad etapid).

Oleme antud tuuleala (tuuleala nr 2) huvitatud isikud läbi selle, et 
võitsime RMK oksjoni, mis annab meile õiguse riigi kinnistutel toimetada.

Antud tuulealal on meie vaatest võimalik ehitusluba taotleda kuuele 
elektrituulikule. Sellest tulenevalt on tegemist Eestis ühe kaugeimale 
jõudnud tuulepargi arendusega.

Kuna planeering on kinnitatud, siis on vajalik leida võimalik 
liitumiskoridor tuulepargi liitmaks põhivõrguga. Oleme ühel väga 
potentsiaalsel trassil jõudnud väikese murekohani, mida me hea meelega 
sooviksime arutada, et kas on võimalik rajada maakaabel Tuudi raba ja Tuhu 
soo vahelise tee sihtkaitsevööndisse (16178 Tuudi-Risti tee). Soov oleks 
panna maakaabel Tuudi-Risti tee kõrvale/alla. Oleme sellel teemal olnud ka 
suhtluses Keskkonnaametiga, kes on indikeerinud, et kui kaabel on võimalik 
panna tee alla (16178, Tuudi tee), siis on see tehtav. Samuti oleme olnud 
kontaktis ehitajaga, kes ütles, et tehniline võimekus selleks on olemas.

Eelnevast tulenevalt pöördumegi Teie poole, et saada teada Transpordiameti 
tunnetust enne kui projekteerimistingimuste taotluse sisse  paneme.

Võimalusel võime sellel teemal ka kohtuda ja täpsemalt mõtet tutvustada.

Kaardipildil ka indikatsioon teest.

Parimat

Kristo KaasikMaismaatuuleparkide arendusjuht/ Project Manager of Wind Parks

OÜ Utilitas Wind

Tel:

 <tel:+372%205900%200148> +372 5900 0148

Maakri 19/1

,

10145

Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.utilitas.ee/>

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed. Kui olete e-kirja 
saanud eksituse tõttu, palume Teid viivitamatult kirja saatjaga ühendust 
võtta ja e-kiri koos lisadega kustutada, tegemata sellest koopiaid või 
kasutamata seda mistahes muul viisil. This email and all attachments are 
confidential. If you have received this email by mistake, please notify the 
sender immediately and delete the email without copying or using it by any 
other means.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.